mandag den 22. april 2013

Det overnaturlige

Det overnaturlige

Igår så jeg en film om det overnaturlige. Dæmoner, exorsime og den slags. Faktisk en rigtig god film.
Det jeg syntes var foruroligende var at den er baseret på sande oplevelser.

Vi har vel alle oplevet noget som vi ikke kan forklare? Noget der ikke giver mening?
Før i tiden, var jeg ikke særlig overtroisk. Jeg troede på der var noget mellem himmel og jord, men ikke hvad. jeg var heller ikke specielt troene, men jo ældre jeg er blevet, jo flere ting opdager jeg, "ser", lægger mærke til.
Er det mit sind der spiller mig et pus? Min fantasi? Er jeg ved at miste forstanden?
Tja, nogen gange tror jeg faktisk jeg er ved at miste forstanden. Kan alt det her virkelig være rigtigt? Hvis jeg gik til min læge og fortalte om alle de ting, ville jeg få en enkelt billet til galeanstalten.

Jeg vil ikke gå i dybden med mine personlige oplevelser.
Men jeg kan fortælle at jeg har en kat. For mig er hun som en hund, hun følger med mig glæde over alt. Vi har en fast aftenrutine og hun sover tit hele natten ved min side.
Det der kan få mig til at blive en smule bange, er hvis jeg selv kan mærke at "der er noget" og min kat så sidder og stirrer ind i væggen eller op i loftet. Bare sidder og stirrer. Det er svært at forklare, men det er virkelig freaky og bekræfter den følelse jeg har.
man siger at dyr - og måske især katte - er meget følsomme for det overnaturlige. Dette tror jeg på!

Har du erfaringer med det overnaturlige?
Oplevet noget skræmmende? Eller noget behageligt? En kær der er kommet for at tage afsked?

Jeg tror på at hvis der findes godt, findes der ondt. Og hvorfor skulle der ikke findes noget vi ikke kan se? Vi lever i en kold verden, hvor alt vi ikke kan forklare, skal medicineres væk. Vi har næsten alle en diagnose. Men mon noget af det her kan forklares på anden vis?
Hvad gjorde man i gamle dage mod sygdom, og virkede det? Fik patienten mere sjælero, end vi får i dag med de moderne måder at behandle en patient på?

1 kommentar:

  1. Jeg kender nogen som slet ikke vil tro på det overnaturlige, nogle som slet ikke vil diskutere det, fordi de mener, at der ikke er noget i det... De bliver direkte sure, hvis man nævner det...

    SvarSlet