fredag den 27. september 2013

Livsstilsændring

Ja! Så skal der sku ske noget!

Jeg har tidligere oplevet ting der har drænet mig fuldstændig! Alle de ting har gjort at jeg nu er blevet meget opmærksom på mig selv og hvad JEG har brug for. Der er ikke andre til at passe på mig, så lidt egoistisk bliver jeg nødt til at være.

For det første, så er jeg blevet klar over at jeg mangler noget at "tro" på. Noget der kan give mig håb og styrke. Noget udefra der ikke, kommer an på mig. Det er underligt at sige, men jeg er nok kristen. Det er nu engang det jeg er vokset op med.
Den måde jeg er opdraget på, så det har føltes naturligt. Jeg har et kors hængende ved mit kontor. Og et lille et liggende på bordet. Det giver mig styrke.

Når jeg kører i bus om morgenen er solopgangen nogen gange meget kraftig (lys) og smuk. Det minder mig om at der er mere mellem himmel og jord. Noget der nok skal passe på mig, give mig styrke og hjælpe mig gennem dagen. -Og jeg kommer igennem dagen.
Det føles rart.

Dernæst er jeg begyndt at træne. Der skal ske noget. Jeg er træt af den flade røv, maven der buler den forkerte vej. For da slet ikke at nævne jeg er ved at omkomme når jeg er kommet op på anden sal på arb. Det skal være slut!
Jeg prøver at komme ud og løbe 2-3 gange om ugen - det har dog været svært i den seneste tid da jeg dels er totalt udkørt når jeg kommer hjem med hovedpine og spænninger. Og dels er mine løbebukser ikke vasket så hvor hver 10 meter skal jeg trække dem op så de ikke hænger halvt nede om bagdelen. Det er knap så fedt og ret forstyrrende når jeg lige rammer et godt løbetempo. Så der er lidt der skal rettes op. Bukserne vaskes og et los i bagdelen så jeg kommer ud. Det er "kun" 3,6 km. En lille halv time og det burde være til at overkomme.
Og mavetræningen er 5 minutter - 8 hvis jeg er hard core. Og det giver bonus. Nu har jeg ret treg mave (øv øv og av av) men det gavner sig altså lige at smide sig 5 min på gulvet og give den gas.
At komme af med afføring, giver en mindre opppustet mave, så der er "bonus" næsten med det samme. Så selvom der er lang vej til en fladere mave, så hjælper det gevaldigt.

Sammen med dette er jjeg begyndt at se nærmere på hvad jeg spiser. Nogen madvarer giver oppustethed og dette er jeg blevet opmærksom på - og undgår så vidt muligt de produkter i større mængder. For mange kartofler og jeg ligner en badebold. Lys chokolade og jeg ligner en badebold. Og sidst men ikke mindst lyst brød! Så mavetræning og næsten udelukkelse af de tre ting gør at det ligner jeg har smidt nogen kilo - Det siger jeg jo ikke nej tak til :D

Når nu jeg lægger mange kræfter i stress og træning så har jeg brug for mentalt ro. Jeg er begyndt at høre Bob Marley. Skøn skøn musik og skønne tekster. Slapper helt af når jeg lytter til hans musik og stemme. Jeg hører det også gerne når jeg løber. Det giver bedre kontrol over vejrtrækningen, at synge med øger også et eller andet (som jeg selvfølgelig ikke kan huske hvad er), og så fokuserer jeg ikke så meget på hvor langt jeg har løbt, om jeg begynder at blive træt osv. Jeg kan nemmere køre på.

Jeg satte faktisk Bob Marley på en dag her hjemme da min store pige var syg, og hun slapper så godt af. Lå på gulvet og legede og prøvede at synge med. Der faldt en anden ro over hende.
Tanke vækkende hvis du spørg mig.

Nu vil jeg skubbe sundhed til side og nyde min aften med sodavand (light), en flødebolle og en skål slik. Og når jeg rigtig skal hygge - en hjemmelavet muffin overhældt med Sherry. Føj det er godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar