søndag den 29. september 2013

Nye oplevelser giver god energi

Davs igen :p

Nå, de fleste har efterhånden hørt om fænomenet "skraldere". Det har jeg også og jeg har længe haft lyst til at prøve - og længe fulgt med på diverse facobook grupper og set hvad folk finder.

I starten tænkte jeg som de fleste andre - Føj for den. At folk kan få sig til det. Og så spise det???
Men så gik jeg på opdagelse i billeder der er lagt op, og langt de fleste varer havde samme standart som dem i min lokale netto. Og mange af varerne var faktisk pænere.

Så for nogen måneder siden var jeg ude for første gang. Jeg var super spændt! Det var da også spændende, men udbyttet ret sølle. Jeg fik brød og løg.
Nå, men brødet blev der da rå hygget med næste morgen, og løgene holdt i evigheder.

I går kom jeg så ud igen. Jeg blev kontaktet af en fra en af grupperne og vi tog ud sammen i bil. Vi tog først op og hentede brød. Rigeligt til os hver. Så var det ellers videre. Vi tjekkede en del containere der var tomme. Men som vi blev enige om - de første par gange bbliver dyre i benzin, da man ligesom kortlægger ens muligheder. Vi kørte dog kun 15 km! Vi fandt 2 steder. Første sted var der ikke voldsomt, men mere end rigeligt af både frugt og grønt. Næste sted fandt vi MASSER. Jeg fik 3 poser rodfrugter med hjem, mere grønt, kakao, æbler, porrer osv. Vi var helt høje. Det fedest var alle de penge der nu var sparet.
Jeg behøver ikke bruge penge på brød den næste uges tid. Og rodfrugterne kan blive til en gang god og sund suppe.

Men med alle de lækkerier man kan finde i sådan en container, så er der også en del rengøring. Hold da fast, alt skal rengøres og pakkes om, affaldet skal ud, så der ikke lugter indenfor. Bordene skal vaskes efter. Men sikke et syn når alt er vasket og lagt frem. Ren luksus!

Vi fandt også lidt pålæg og kød, men ingen af os turde tage den chance før det er blevet lidt koldere om aftenen og natten.

Jeg glæder mig til næste gang vi skal ud.
Få fyldt op med lækkert morgenbrød. Køleskabet med alt mulig lækkert. Slippe for den store udgift til brugt. Og til vinter - pålæg og kød.
Og bedst af alt - er alle de penge jeg kan spare, som jeg så kan vælge at bruge på mine børn. Fx spare sammen til at få istansat deres værelse! Prioritet nummer 1. Og så er min taske gået i stykker, mine sko er knap så kønne go ved at falde fra hinanden og nu vi går ind i den våde årstid - jeg har ikke haft et sæt regntøj og gummistøvler i det der ligner 10 år!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar