fredag den 18. oktober 2013

En dag på strøget

I dag har været en blandet fornøjelse.
En dejlig morgen. Min store pige sov næsten længe,og i stedet for at gå i stuen, kom hun ind og lagde i vores seng. Og til sidst ordnede mit hår. Efter en time eller sådan vågnede den lille og kom også ind og hyggede lidt. Det var dejligt.
jeg blundede til lidt i otte da tlf ringede. Så var det også tid til at stå op. Manden måtte så en tur ud på cyklen og ordne noget så jeg var alene med pigerne. De satte da også ind med (næsten) fuld kraft. De så min morgenmad og var nær døde af sult. De så mig drikke kaffe og var nær døde af tørst. Så "smider" den store en kop mælk på gulvet så det sprøjter op af vores fine "nye" sofaer. Puhaaaa, velkommen hovedpine (som jeg får yderst nemt pga. stress over mit arbejde og kolleger). Og endelig kommer manden.

Så er det tid til jeg skal gøre mig klar og ud af døren. Jeg skal til København. Jeg pakkede bogen i tasken da jeg kunne læse på toget (fedt man - en sjældenhed med børn) Jeg kommer ind til Nørreport og skal i Panduro Hobby. Der skal jeg HELT SIKKERT ind igen. Hold nu op, de havde mange ting!
Her blev købt ansigtsmaling til pigerne, celofan poser til min mor, og en decoupage saks til mig.

Så gik turen til strøget hvor jeg gik ind forbi Baresso. Der har jeg ikke været i mange år, så det var et dejligt gensyn, og meden god latte med tiramisu (spøjs blanding men smagte yderst lækkert). Helt klart noget jeg må gøre igen. En god bog, en lækker latte og en times tid i eget selskab kunne være stærkt tiltrængt.

Derefter gik turen ud på strøget og forbi en Tiger butik. Mange fede ting. Jeg må helt klart ind til Kbh i november og tage i både Tiger og Søstrene Grene efter adventsgaver. Nå, men i Tiger blev det til en førstehjælps kasse. Den er nu fyldt med plastre, da mor her er træt af at rende og lede efter plastre når vi skal bruge dem. Så nu er de samlet så alle ved hvor de er og hvor de skal ligge! Desuden fandt jeg en lille spids saks som jeg også købte til mig selv. Til decoupage kan de næsten ikke blive små og spidse nok - det gør i hvert fald ting nemmere.

Efter en lang dag med meget gåen og vildt mange mennesker, gik turen hjem - og jeg nød igen min bog. Skønt. Hjemme fik jeg også købt billig make up fjerner på tilbud (perfekt). Og en tur i Føtex efter bleer (sådan en ting der er enormt træls at stå og mangle når pigerne skal puttes! Lidt til aftensmad og så hjem til nogen trætte børn der ikke gad sove til middag.

Her gik vi så i gang med ansigtsmaling og begge piger blev prinsesser :)

Aftensmaden bestod af hjemmelavet asparges suppe - mums. Den lille fik dog en krise og jeg måtte tage hende med ind på værelset og trøste. Simpelthen fjerne hende fra situationen. Og så endte hun med at sidde hos mig og spise lidt mad. Sidst men ikke mindst fik vi et bad alle tre, en god godnat historie (Emil fra Lønneberg - og hold nu helt fast den dreng og mine piger har meget til fælles). Og så et godnat kram og kys.

Konklussionen må være at jeg skal blive bedre til at bruge tid på mig selv. Det har været skønt at være lidt ude, opleve nogen ting og nyde at komme hjem. Især med lidt til pigerne. Som mor er det skønt med tid alene, men endnu bedre at komme hjem til sine børn der har været savnet og endda have en overraskelse med hjem.

Jeghar bestemt mig for at dels i november skal jeg til Kbh og hygge for mig selv. Og dels når jeg skal gå i skole til december. Så må der blive til nogen timer bare for mig selv hvor jeg kan hygge mig og måske blive lidt bedre til at finde rundt i Kbh på egen hånd.

Jeg glæder mig til lidt voksen tid, lidt shopping til mig selv og ikke mindst alle de små gaver til mine piger. og så ryger der nok en ting eller to med til dem, som de kan få når jeg kommer hjem.

Nu vil jeg kravle i seng, og være taknemmelig for det liv jeg har. Jeg er heldig at have en mand der elsker mig, to fantastiske piger der elsker mig. Tag over hovedet og mulighed for at tage en uddannelse og være et forbillede for mine børn og en god mor.
Og til jer: Husk både at fortælle, men også vise at i elsker jeres nærmeste. Start dagen kærligt og slut den ligeså.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar